Veelgestelde vragen


Heb je een vraag? We helpen je graag! De meest gestelde vragen hebben we hier al voor je beantwoord. Kun je het antwoord niet vinden? Neem gerust contact met ons op!

Algemeen

Wat zijn de bezorgkosten?

Voor €5,95 wordt het boeket of de plant overal in Nederland en België netjes bezorgd door onze professionele logistieke partner. De verzendkosten voor Duitsland bedragen €7,95. Andere landen variëren per land. De brievenbusbloemen kun je binnen Nederland al laten bezorgen voor €2,95. Buiten Nederland worden deze als een pakket verzonden en gelden de eerder genoemde pakketprijzen.

Hoe wordt het pakket bezorgd?

Het boeket wordt verpakt in een speciaal ontwikkelde milieuvriendelijke bloemenverzenddoos. Het boeket is handgebonden en daarna ingerold in duurzaam papier gemaakt van bloemenafval. Het boeket is voorzien van bloemenvoeding en heldere verzorgingstips. De eventuele persoonlijke boodschap ontbreekt uiteraard ook niet. De planten worden verpakt in speciale plantendozen waarbij ze goed vast worden gezet en rechtop worden vervoerd. Ook hier wordt een persoonlijke boodschap aan toegevoegd indien gewenst.

Kan ik ook een boeket of plant naar het buitenland sturen?

Ja, dat kan. Bij het bezorgadres vul je eenvoudig het adres van de ontvanger in het buitenland in. Let wel op dat de bezorgdata in andere landen kunnen afwijken in verband met doorlooptijd en eventuele afwijkende feestdagen. Op dit moment bezorgen we in Nederland, België en Duitsland.

Kan ik het boeket ook anoniem versturen?

Ja, dat kan. Je persoonlijke gegevens worden nooit doorgegeven aan de ontvanger. Tenzij je zelf je naam op het kaartje vermeldt. Vermeld je geen naam op het kaartje dan wordt het boeket anoniem verstuurd. Gegevens van de verzender worden nooit zonder toestemming gedeeld. Daarnaast zal er bij een boeket of plant nooit een factuur of orderbevestiging mee worden gestuurd.

Wat gebeurt er als de ontvanger niet thuis is?

In Nederland geldt dat het boeket dan wordt aangeboden bij de buren of het kan worden afgehaald bij een postagentschap in de buurt. In beide gevallen wordt dit netjes doorgegeven aan de ontvanger en komt dit ook terug in de track & trace informatie aan de verzender.

Ontvang ik een ontvangstbevestiging?

Wij werken met een accuraat Track & Trace systeem vanuit onze vervoerders. Zodra het pakket ons pand verlaat is het boeket of de plant te volgen tot aan aflevering.

Boeketten

Kan ik het boeket vandaag nog laten bezorgen?

Binnenkort gaan we starten met onze same day delivery service zodat je nog op dezelfde dag een boeket kunt laten bezorgen. Dit zal dan alleen gelden voor leveringen in Nederland. Op zon- en feestdagen wordt er niet bezorgd. Deze service wordt verwerkt door een aparte logistieke partner. De leveringskosten voor een same day delivery zullen hoger liggen dan de reguliere bezorgkosten.

Op welke dagen kan ik het boeket laten bezorgen?

Je kiest zelf op welke dag het boeket wordt bezorgd. Wij bezorgen in Nederland 6 dagen per week, van maandag t/m zaterdag (m.u.v. feestdagen). Bezorgdagen in het buitenland zijn afhankelijk van de lokale logistieke partner en de feestdagen in het desbetreffende land.

Hoe komt het boeket eruit te zien?

Bij e•bloom geldt: 'what you see is what you get'. Omdat wij alle boeketten op één centraal punt binden met de hand, is de samenstelling en uitvoering te allen tijde gelijk aan het boeket op de foto.

Planten

Op welke dagen kan ik planten laten bezorgen?

De levertijd van planten bedraagt iets langer. Dit kan variëren van 1-3 werkdagen. Bezorgdagen kunnen van maandag t/m zaterdag zijn.

Bestellen

Hoe plaats ik een bestelling?

Het bestelproces is heel eenvoudig:

Kies een boeket of plant
Kies de gewenste bezorgdatum (alleen mogelijk bij boeketten)
Voeg een persoonlijke boodschap toe indien gewenst
Vul je gegevens in
Vul de gegevens in van de ontvanger
Reken af op de manier die jij wenst
Per mail ontvang je een bestelbevestiging
Even voordat jouw boeket op reis gaat wordt hij met de hand gebonden en met zorg verpakt in onze speciale verzenddoos
Zodra het boeket ons pand verlaat ontvang je de Track & Trace code zodat je het pakket kunt volgen tot dat het is afgeleverd

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen of annuleren?

Neem bij wijzigingen of annuleren van je bestelling altijd even contact op met onze klantenservice. Bij voorkeur per mail via klantenservice@e-bloom.nl. In dringende gevallen zijn we telefonisch te bereiken van maandag t/m vrijdag van 9.00 uur - 17.00 uur.

Kan ik ook een cadeau meesturen?

Je kunt bij ieder boeket een cadeau toevoegen. Denk aan chocolade en vazen.

Garantie & retourneren

Biedt e•bloom garantie op haar planten & boeketten?

Wij garanderen zeker 7 dagen een mooie bos, mits je de tips volgt van onze verzorgingskaart of de website. Bloemen zijn een natuurproduct, hierdoor kan het voorkomen dat de kwaliteit toch een keer tegenvalt. Laat dit ons dan binnen 3 dagen na ontvangst van het boeket weten mede door middel van ten minste 3 duidelijke foto's.

Voor planten vragen wij ook binnen 3 dagen na ontvangst 3 duidelijke foto's te sturen.

Kan ik het boeket of de plant ook retour sturen?

Helaas is het niet mogelijk om een boeket of plant naar ons retour te sturen. Op bloemen en planten is namelijk het herroepingsrecht uitgesloten i.v.m. de beperkte houdbaarheid hiervan. Dus daar kunnen we je helaas niet mee helpen. Bij klachten verzoeken we je die binnen 3 dagen te melden en je klacht te voorzien van minstens 3 duidelijke foto's. Hierbij kijken we samen naar een passende oplossing.

Betalen

Is online betalen bij e•bloom veilig?

Het afrekenen van je bestelling vindt altijd plaats in een beveiligde omgeving.

Hoe kan ik betalen bij e•bloom?

Je kunt bij ons kiezen uit de meest gangbare online betaalmethodes.


Maak nu je bestelling compleet

Dit zijn onze populairste producten van dit moment. Standaard scherp geprijsd & altijd handig om mee te pakken.

Dit zijn onze populairste producten van dit moment.

Melkbus Vaas

9,95

Snoeischaar

9,95

Tony's Karamel Zeezout

1,75

Maak een keuze